دوربین مدار بسته

cctvha.blogfa.com

دوربین مدار بسته

cctvha.blogfa.com

فیش BNC در دوربین مداربسته

فیش BNC در دوربین مداربسته: در این مقاله به بررسی فیش BNC در دوربین مداربسته، انواع فیش BNC در دوربین مداربسته و نحوه ی استفاده از آن در سیستم های مداربسته می پردازیم. برای آشنایی بیشتر با فیش BNC در دوربین مداربسته با ایران امن همراه باشید.

 
فیش BNC در دوربین مداربسته

فیش BNC در دوربین مداربسته از عبارت Bayonet Neill–Concelman گرفته شده است که به اسم ابداع کنندگان آن مرتبط می باشد . فیش BNC در دوربین مداربسته به عنوان یک رابط خیلی معمول مخابراتی آنالوگی می باشد که عموما در جهت متصل کردن کابل های کواکسیال به دستگاههای متفاوت مورد استفاده قرار گرفته می شود.

استفاده از فیش BNC در دوربین مداربسته
در سیستم های مداربسته آنالوگ از فیش های BNC استفاده می شود . در اصل به دلیل مدل قفل شدن و متصل شدن بسیار خوب این فیش ها ، برای دوربین های مداربسته استفاده از آنها بسیار ایده آل می باشد. معمولا در سیستم های مداربسته رایج از فیش BNC برای متصل کردن کابل RG59 به دوربین و DVR استفاده می گردد.
انواع فیش BNC از نظر نوع اتصال به کابل
می توانیم از لحاظ اتصال فیش BNC به کابل ،این فیش ها به گروه متفاوت تقسیم بندی می گردند:
• فیش BNC پیچی : در این گونه فیش ها ، مغزی کابل به واسطه یک پیچ درون فیش محکم می گردد. به علت عدم نیاز این گونه فیش ها به ابزارها و سادگی در مراحل نصب نمودن آنها ، بسیار محبوب می باشند .
• فیش BNC لحیمی : در این گونه فیش ها ، مغزی کابل به فیش لحیم می گردد . این لحیم شدن مغزی سبب می شود تا بین فیش و کابل یک اتصال قوی و محکم برقرار شود . در هنگامی که طول کابل طولانی شده بیشتر می باشد از این فیش ها استفاده می شود .
• فیش BNC پرسی : در این گونه فیش ها مغزی کابل در فیش پرس می گردد . این کار به واسطه یک پرس دستی کوچک شکل می گیرد . در فیش BNC پرسی در برابر کشش های ناگهانی ، دارای مقاومت مکانیکی زیادتری می باشند.
انواع فیش BNC ازلحاظ شکل
از لحاظ شکل فیش های BNC می توانیم آنها بگوییم که انواع مختلفی داشته اند. عمومی ترین فیش های که در بین کاربران رایج هستند عبارت اند از :
• فیش T (سه سر)
• فیش دو سر نری
• فیش دو سر مادگی