دوربین مدار بسته

cctvha.blogfa.com

دوربین مدار بسته

cctvha.blogfa.com

سیستم مداربسته آنالوگ:

سیستم مداربسته آنالوگ: در این قسمت ار مقاله در مورد سیستم مداربسته آنالوگ صحبت می کنیم. برای آشنایی با سیستم مداربسته آنالوگ با ما همراه باشید.
سیستم مداربسته آنالوگ

نمونه ی دیگر از سیستم های مداربسته ، سیستم های آنالوگ می باشند که در این نوع سیستم ها تبادل اطلاعات بین دستگاه ضبط کننده و دوربین به وسیله سیگنال های آنالوگ شکل می گیرد . می توانیم این نوع سیستم را نمونه سنتی از سیستم های مداربسته به شمار بیاوریم و در برابر سیستم های تحت شبکه که در نوع مدرن تر می باشند، قرار گرفته می شوند.

مختصری در مورد فرآیند تغییر سیستم های آنالوگ
پیشتر ها بدین صورت بود که سیستم های دوربین مداربسته آنالوگ به شکل کاملا آنالوگ عمل می کردند به معنی دیگر تصاویر که ساخته می شدند کاملا آنالوگ بودند و به همین شکل انتقال پیدا می کردند و در نهایت می توان گفت ضبط می شدند. اما زمان زیادی نگذشت که این سیستم ها جای خودشان را به چیپ های تصویری دیجیتال دادند و به معنی که تصویر در نیمه به شکل دیجیتال تولید می شد و سپس انتقال آن به شکل سیگنالهای آنالوگ شکل می گرفت و در نهایت ضبط می شد.
در دستگاههای VCR یا همان دستگاههای ضبط آنالوگ نقطه ضعف های زیادی وجود داشت . مثلا این دستگاها به نوارهای ویدئو نیاز به تغییر دائمی داشتند یا کیفیت آنها برای ضبط بسیار محدود بود . این مسئله ها سبب می شد که این دستگاها با DVR یا تجهیزات دیجیتال ضبط جایگزین شوند . فقط قسمتی از سیستم مداربسته آنالوگ به همان شکل قبلی برای سیستم انتقال تصویر در آن ها باقی مانده است که تصاویر به شکل سیگنال های آنالوگ منتقل می شوند.
بخش های سیستم مداربسته آنالوگ :

یک سیستم مداربسته آنالوگ امروزی از بخش های اصلی تشکیل شده است که شامل موارد زیر می باشد:
• دوربین مداربسته آنالوگ: در دوربین آنالوگ تصاویر تولید می شوند .
• دستگاه ضبط DVR : در این دستگاه تصاویر ضبط می گردند ، علاوه بر اینها می توان به واسطه اتصال نمایشگر به DVR تصاویر را مشاهده کرد .
• کابل تصویر کواکسیال: کابلی است که برای منتقل کردن اطلاعات به صورت آنالوگ از آن استفاده می شود.
تجهیزات مشترک با سیستم مداربسته شبکه
• هارد دیسک : این تجهیزات در دستگاه DVR نصب می گردند و به وسیله آنها ضبط تصاویر امکان پذیر می شود .
• کابل برق: از این تجهیزات برای انتقال برق تا دوربین استفاده می شود .
• منبع تغذیه: ز این تجهیزات در جهت تبدیل برق شهر به ولتاژ مورد نیاز دوربین ها استفاده می می گردد .
• نمایشگر: از این تجهیزات در جهت نمایش دادن تصاویر دوربین ها استفاده می گردد.
سیستم مداربسته آنالوگ نسل جدید

در اصل می توانیم بگوییم به اصطلاحی گفته می شود که در برابر تکنولوژی هایAHD ، HDTVI و HDCVI استفاده می شود . در سیستم های آنالوگ این تکنولوژی ها سبب می شوند که تصاویر با وضوح بالا منتقل شوند.

 
مزایا و معایب سیستم مداربسته آنالوگ چیست ؟

یکی از گسترده ترین مزیت های که سیستم های آنالوگ دارند سادگی و همچنین پایین بودن قیمت آنها می باشد . این سیستم ها به عیب یابی نیاز چندانی ندارند و همچنین هر متخصصی می تواند این سیستم ها را نصب نماید . فراموش نکنید در پروژه های که بزرگ هستند به دلیل پایین بودن انعطاف پذیری این سیستم ، سبب می شوند محدودیت های به وجود بیاد. البته با توجه به اینکه در نسل جدید این سیستم ها محدودیت وضوح تا حدی بر طرف شده است اما به نسبت دوربین های تحت شبکه وضوح این دوربین ها همچنان محدودیت داشته است .