دوربین مدار بسته

cctvha.blogfa.com

دوربین مدار بسته

cctvha.blogfa.com

تعویض مفصل لگن

عمل جراحی تعویض مفصل لگن

در این جراحی پزشک جراح به تعویض کردن کره فلزی با استخوان رانی که خراب شده است می پردازد و یا اتصال دادن سر کره فلزی با استخوان ران توسط وسیله ای به نام Stem را انجام می دهد . این دسته باعث می شود که استخوان ران و سر مصنوعی در جای خود سفت باشند و بعد از آن متخصص ارتوپد با تراش دادن به وسیله ابزار خاصی که در دست دارد سطح داخلی حفره استابولوم در ناحیه لگن که خراب شده است اقدام می کند و یک نیم کره در داخل حفره ایجاد می کند و سپس آن نیمکره اماده شده را در یک کاسه پلاستیکی از جنس پلی اتیلن می گذارد که در بعضی از مواقع از کاسه پلاستیکی استفاده نمی کنند و با یک چسب مخصوص آن را به داخل حفره استابولوم می چسبانند .

آناتومی مفصل لگن

آناتومی مفصل لگن

آناتومی مفصل لگن

در انتهای پایین تنه میان پا ها و ستون فقرات یک حلقه ی استخوانی وجود دارد که لگن نامیده می شود . استخوان های لگن عبارتند از :

  • ساکارم ( استخوان مثلثی بزرگ در پایه ستون فقرات )
  • کوکسیکس ( دمبل )
  • استخوان ران

علت شکستگی لگن

علت های شکستگی لگن بسیار زیاد است که شایعترین آنها موارد زیر می باشد :

  • تصادف با اتوموبیل یا موتور سیگلت
  • سقوط از ارتفاع مانند نردبان

این علت های شکستگی و جهت و قدرت وارد شدن نیرو می تواند به سلامتی حیاتی باشند و نیاز به درمان و جراحی دارند .

معاینه پزشک

دکتر به دقت تمام قسمت های باسن ، لگن و پاها را معاینه خواهد کرد ، پزشک همچنین برای اینکه شما را از نظر آسیب عصبی بررسی کند از شم می خواهد که مچ پا و انگشتان خود را حرکت دهید و یا اینکه می پرسد آیا سوزش در پایین پاها دارید یا نه . در کل باید بگوییم که پزشک تمام قسمت های بدن را معاینه خواهد کرد . بهتر است پاسخ های دقیقی به پزشک در هنگام سوال کردن بدهیم .

درمان شکستگی لگن

درمان شکستگی لگن به دو دسته تقسیم می شود : درمان غیر جراحی و درمان جراحی که ما در این مقاله درباره درمان جراحی شکستن لگن توضیح مختری می دهیم .

درمان جراحی شکستگی لگن : فرد آسیب دیده که دچار شکستگی های ناپایدار لگن شده اند امکان دارد به جراحی های مختلف لگن نیاز داشته باشند . که در این جراحی پین ها و پیچ های فلزی از طریق برش های کوچک به استخوان ها وارد می شود . ثابت کننده خارجی به عنوان یک قاب برای ثابت نگه داشتن استخوان های شکسته در موقعیت مناسب عمل می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.